Valószínűleg Veled is előfordult már, hogy egy fagyos reggelen, félórás jégkaparás után, indítani akartad a kocsid, de az bizony nem indult, mert az akksi bemondta az unalmast. Ilyenkor a következőket teheted a kétségbeesés után, vagy inkább helyett… 

– Először is érdemes leellenőrizned az akkumulátor környékét! A leggyakoribb hiba ugyanis még a jól működő akkumulátor esetén is, az akksi rossz kontaktusa, így a szennyeződött akkusaru átmeneti ellenállása annyira megnő, hogy képtelen lesz átvinni a töltést. Jó, ha tudod, hogy ez a fehér bokrosodás forró vízzel, vagy pólustisztító kefével könnyen tisztítható, kis csiszolással egyszerűen eltávolítható.

pólustisztítás - kontakt

– Érdemes ellenőrizni az akkukábelek túlsó végét is, hogy jól csatlakoznak-e a kábelek.

– Aztán nézd meg, hogy van-e elegendő töltés! Jó, ha tudod, hogy a minimum töltés 13,5-13,6V, a maximum töltés pedig 14,4V.

Töltés

Egy jó tanács azoknak, akik csak rövidtávon szoktak közlekedni, azaz csak néhány kilométert tesznek autójukkal! Jó ha tisztában vagy azzal, hogy az indításhoz kell a legnagyobb áramfelvétel az akksinak, így ez terheli legjobban azt.

Érdemes ezért legalább hetente egyszer egy kicsit hosszabb távon megjáratni az autót. Még egy jó tanács a veszélyeztetett autóknak, azaz az automataváltós vagy dízel kocsiknak! Ne felejtsd el, hogy az automataváltós kocsikat nem lehet se betolni, se behúzni, csak az indítókábel lehet a megmentőnk!

A dízel autók pedig jóval érzékenyebbek az elegendő áramforrásra, hiszen a magas kompresszió miatt, az erősebb önindítójuk nagyobb indítóáramot is igényel, hogy az előizzításról már ne is beszéljünk, ami szintén zabálja az energiát! Ezért a dízel autósoknak jó tanácsként csak annyit, hogy ne türelmetlenkedjenek, várják csak meg türelmesen az indítás előtt, amíg kialszik az a fránya izzítás jelző!