24V-12V 3A-ALU
Új termék
Töltéskiegyenlítő 24V/12V 3A(alubordában)
- Csökkenő töltőfeszültség a túltöltött akkumulátoron
- Növekvő töltőfeszültség az alultöltött akkumulátoron
- A létrejövő azonos töltöttségi szint miatt nő az indítási képesség és a kapacitás
- Hosszabb akkumulátor élettartam
Figyelmeztetés: Utolsó darabok az áruházban!
Elérhetőség dátuma:
Garancia: | 1 Év |
Szállítási költség:(1db) | 2900Ft Bruttó (0-10kg) |
Töltéskiegyenlítő 24V/12V 3A
(alubordában)
- Csökkenő töltőfeszültség a túltöltött akkumulátoron
- Növekvő töltőfeszültség az alultöltött akkumulátoron
- A létrejövő azonos töltöttségi szint miatt nő az indítási képesség és a kapacitás
- Hosszabb akkumulátor élettartam
Alkalmazás:
- teherautók, buszok
- kerekesszékek, takarítógépek.
- Mindenütt, ahol kettő vagy több sorba kapcsolt akkumulátor biztosítja a feszültséget.
A PROBLÉMA: Sorosan kapcsolt akkumulátorok töltésekor semmi nem garantálja, hogy az akkumulátorokra azonos töltőfeszültség jusson. Még két új akkumulátor belső ellenállása sem egyforma, ezért előfordulhat hogy az egyikre alacsonyabb (pl: 13,6 V), míg a másikra magasabb (pl: 15,2 V ) töltőfeszültség jut azonos töltőáram mellett.
EREDMÉNY: Ez a folyamat öngerjesztő, és mindkét akkumulátor idő előtti meghibásodásához vezet. Az alultöltött akkumulátor a kialakuló szulfátréteg miatt fokozatosan elveszti a kapacitását, a másik akkumulátor a rendszeres túltöltés okozta kiszáradás majd a bekövetkező cellazárlat miatt megy tönkre
A MEGOLDÁS: FOREX töltéskiegyenlítő
Működési elv: A kiegyenlítő méri az össz töltőfeszültséget és kiszámolja ennek középértékét. Ha valamelyik akkumulátor töltőfeszültsége ezt az értéket több mint 0.1 Volttal meghaladja, akkor a töltőáram egy részét erről az akkumulátorról a másikra irányítja. Így az össz töltőfeszültségre nincsen hatással.
Hogy bemutassuk a kiegyenlítő működését sorba kötöttünk két akkumulátort, és mértük a rájuk jutó töltőfeszültséget.
1.szakasz: Töltés és kiegyenlítő nélkül sorba kötöttük az akkumulátorokat, így a terheletlen kapocsfeszültséget mértük (12,71 V illetve 12,72 V )
2. szakasz Kiegyenlítő nélkül 28.8 V állandó feszültségű töltőre kapcsoltuk őket. (13.6 V és 15.2 V) (alultöltés illetve túltöltés)
3.szakasz: A kiegyenlítőt is rákapcsoltuk az akkumulátorokra. (14.38 V és 14.42 V) Látható, hogy azonnal megszűnt az alul- illetve túltöltés.
4. szakasz: Ismét kiegyenlítő nélkül töltöttük őket. (13.6 V és 15.2 V)
Eredmény:
Csökkenő töltőfeszültség a túltöltött akkumulátoron
Növekvő töltőfeszültség az alultöltött akkumulátoron
A létrejövő azonos töltöttségi szint miatt nő az indítási képesség
Hosszabb akkumulátor élettartam
Alkalmazás: teherautók, buszok, rokkantkocsik, takarítógépek, mindenütt, ahol két sorba kapcsolt akkumulátor biztosítja a 24 V feszültséget.
Referenciák: Alba Volán Rt, Fővárosi Csatornázási Művek Rt, Agria Volán Rt, Magyar Aszfalt Rt, Finn Hadsereg, Magyar Honvédség
Figyelem: A gépjármű 12V fogyasztóit, kiegyenlítő alkalmazása esetén is csak 24/12 konverterről szabad üzemeltetni.
Ez a diagram azt szemlélteti, hogy a töltéskiegyenlítő még két különböző akkumulátor sorba kapcsolása esetén is biztosítja a azonos töltőfeszültség eloszlást. Megakadályozza azt, hogy az egyik akkumulátor túl - a másik pedig alultöltődjön.